Jak nie zwariować w święta (dietetycznie)?

Już niedługo czas Świąt. Wraz z nadejściem grudnia porzucamy swoje plany żywieniowe dotyczące redukcji masy ciała, twierdząc „po co, skoro już niedługo święta”, „całe trzy dni będzie obżarstwo, zacznę dietę od stycznia”, „są święta – nie będę się ograniczać”. Okres świąt powinien być spędzony bezstresowo, w atmosferze spokoju. Tak, aby zrelaksować się w gronie rodziny i przyjaciół. Narzucanie sobie restrykcyjnej diety, ograniczającej zupełnie spożywanie świątecznych potraw, jak również przejadanie się nie będzie dobrym rozwiązaniem. Najlepiej znaleźć złoty środek!

W jaki sposób można to osiągnąć?

  1. Zwiększ spożycie wody
  2. Pomyśl o aktywności fizycznej – zwiększ ilość treningów w tygodniu poprzedzającym święta oraz uwzględnij spacery z najbliższymi po świątecznych ucztach
  3. Zachowaj umiar w jedzeniu – możesz spróbować każdej potrawy, niekoniecznie przejadając się! Wykorzystaj czas Świąt na umacnianie więzi z rodziną, zamiast zastanawiać się, czy zmieścisz kolejny kawałek serniczka 🙂
  4. Pij napary ziołowe (np. mięte), które wspomogą pracę układu pokarmowego
  5. W Wigilię zmniejsz porcje posiłków – zostaw sobie zapas kaloryczny na wieczorną kolację (również na lampkę czerwonego wina)
  6. Nie zapominaj o zasadach racjonalnego żywienia, zarówno w trakcie świąt, jak i w pozostałe dni roku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *